onsdag 14 mars 2012

Å plötsligt var de där...

...i full blom
Tänk att det går så fort
ja, visserligen har jag ju väntar (typ hela vintern)
men ändå blir man förvånad när man upptäcker dem!

 Som tappra soldater sträcker de på sig
knallblå krokus
så vackra!
 Å när man väl har fått upp ögonen så ser man små lökar på gång både här och där


 Pollensäsongen är på G!!!
 
 Under fjolårslöven dyker Corydalisen fram 
friska späda blad...
Även lungörten har tittat upp...
Jag har fått sms från posten att jag har paket att hämta
fick rannsaka mig själv innan jag kom ihåg att jag 
visst beställt lite från odla.nu
hann dock inte hämta det idag
fast å andra sidan är det ju inte direkt grävbart ännu 
men om våren fortsätter sin framfart dröjer det inte länge innan
spaden sätts i backen!
Måste ju oxå berätta;
min goa mamma såg mitt inlägg från Rum och Trädgårdsmässan,
jag hade ju fotat handtagen till trädgårdsverktyg som beklätts med stickade 'överdrag'
jag tyckte det var superläckert....
Så min mamma har stickat tre överdrag till mig
de ska jag ha på ogräsrensarna!
Tack så mycket, mamma!!!
Hoppas att ni alla får en skön onsdagskväll!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. ein fruendliches hallo zum Frühling.
    Ist es nicht toll wie die Natur wieder den Winter vertreibt.
    da hält es uns nicht mehr am warmen Ofen.
    überall blühen Krokusse und Winterlinge ,sogar die erste Tulpe zeigt schon eine Blüte.
    wir freuen uns auf das neue Gartenjahr.

    SvaraRadera
  2. Gode billeder.
    Så er forårsblomsterne også på vej hos dig. En djlig tid vi går i møde.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera
  3. Härliga vårblommor! Vi går mot en underbar tid nu!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera