måndag 26 mars 2012

trädgårdsplaner

Hej vänner!
Usch, tänk att man kan vara så ynklig när man är sjuk,
kom precis hem från en tripp till apoteket
har fått cocillana (hostmedicin) utskrivet så nu kanske jag, och maken, kan sova inatt?!
Men nu är jag helt slut...
I förmiddags satt jag och tittade ut i trädgården
vad annat att göra när man är hostig och febrig...
konstaterade att jag har lite att jobba med när jag blir frisk;
gräva kanter!
Det står högt upp på 'att-göra-listan'
likaså beskära och klippa thuja häcken som fått växa lite för vild....
 Fotade med vidvinkelobjektivet...
perspektivet blir annorlunda!
Men ni ser ju hur vildvuxen häcken är...
Nu ska här bli ordning!

Sen börjar jag ju alltid att spåna på vad jag kan göra för nya rabatter...
man måste ju förnya sig
och dessutom behövs faktiskt mer planteringsyta då jag fortsätter att handla växter...
Så där, mellan rabatterna, ja just det; på gräsmattan
eller ja, den ska ju liksom bort, gräsmattan alltså...
jag ska bygga ihop rabatterna till en stor
naturligtvis
inte hålla på med sånna där smårabatter
nej rejält ska det va!
Fast det får nog bli en gång där emellan... så man inte måste gå runt alltihop 
för att komma vidare. Ja, så får det bli!


 Hm, till höger ser ni rabatten som ska grävas om
massvis med humle som härjar
och längst ner i hörnet ska byggas ett växthus
läs; lusthus 
för det blir inte till att odla i...
 Även detta ska göras om, ett problemområde i trädgården
en liten sluttande gräsmatta ner mot plattorna och pannrumsdörren
hur tänkte vi här?
Nä, det får vi göra något åt,
tänker mig en trappa med grunda breda steg
kanske i sten med grus emellan
förstår ni hur jag menar??
Ja,ja det är tur att man inte saknar arbete...
men först ska jag bli frisk så jag orkar!
Ha en skön dag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar