söndag 11 mars 2012

Lagda beställningar

Tjenare mors!
Jag; en samlare!
Som en samlare måste man utöka sina samlingar
det innebär, för mig, att beställa lite nya träd och buskar...fniss!
Hittills har jag beställt;
Querqes robur argentomarginata
bild från odlarglädjen

salix erytrhroflexuosa
bild från odlarglädjen

Picea Engelmannii
bild från odlarglädjen

Hydrangia arborescens Bella Anna
bild från hortogreen

Magnolia loebnerii wildcat
bild från hortogreen
Har även beställt lite perenner men de visar jag en annan dag!
Jag vet inte riktigt vart jag ska plantera dessa lignoser
men det ser inte jag som ett problem
finns ingen plats i befintliga rabatter är det ju bara att gräva 
bort lite mer gräsmatta!
Ja, jag har redan planer på att gräva ihop två rabatter...
så det blir nog inget problem...
Nu ska jag gå ut på glasverandan och fixa lite...
Snart är det ju dax att dra igång lite sådder där, men än är det lite för kallt
särskilt nattetid men SMHI säger ju att vårvärmen är
på gång till veckan...
Hoppas kan man ju alltid!
Må bäst ni rara och tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Var in på Odlarglädjens sida, som du tipsat om, och hittade hur mycket spännande som helst bland träd och buskar. Sedan såg jag att de "bor" vid Eskilstuna, ca 45 min från Enköping. Då bara måste jag åka dit istället för att beställa. Gissar att det tyvärr blir ett dyrare sätt att handla på än via nätet...hm.
    Hej från Törnrosa/Gunilla

    SvaraRadera