lördag 17 mars 2012

Hjälp, vad gör jag nu?

Hej raringar!
Dagarna går så fort, det är ju redan lördag!
Var och hämtade mina beställda lökar från odla.nu idag
finfina liljor och begonior som jag beställt


de får dock spendera lite tid i mitt kylskåp för ännu har 
tjälen jorden i ett järngrepp.
Liljorna klarar sig utmärkt i kylskåpet
medan begoniorna strax ska få komma i jorden...

Värre är det med Pionen som jag beställt från Borealis
den kom nämligen igår, tyvärr så var både Hostan 'frosted mouse ear' 
och Trillium sessilie utgångna pga vintern
men pionen White wings kom, som sagt
fin rot med STORA bladknoppar...
vad göra?
Jag kan ju inte ha den i kylskåpet, och inte gräva ner den i trädgården heller än...
så, jag planterade den helt sonika i en lerkruka
nu pryder pionen matrumsbordet!

 
Det är nog det tidigaste på året som jag haft pioner på bordet, fniss
bara mars....!
Hoppas att det fungerar....
Men jag tror att jag kommer att ställa ut krukan på glasverandan
där det är lite svalare än inne!
Å, nu verkar det klarna upp ute oxå
efter en morgon med småregn och dimma
vore det trevligt med uppehåll och gärna sol!
Tror att jag struntar i städningen och går ut i trädgården istället!
Ha en skön trädgårdsdag!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Så mycket skoj att ta hand om! Rena julafton?Pionen kan säkert stå ett tag inne i kruka och sedan hittar du väl en plats utomhus i lä för krukan när bisternätterna är förbi.

    SvaraRadera