måndag 27 augusti 2012

sen sist

Hej go'vänner!
Vilken dag vi haft idag, synd att man inte varit ledig 
men 
sånt är livet...

 Sen sist har jag mest jobbat känns det som,
fast riktigt så är det inte,
var ju faktiskt ledig både lördag och söndag!
Lusthuset är numera mer vattentätt än tidigare (hoppas jag)
Mats och Janne silikonade det i lördags så nu hoppas
och tror vi att det inte regnar in lika mycket
och det verkar som om det stämmer med tanke på att
det kommit en del regn efter tätningen.

 Söndagen spenderade jag och maken i Nora på marken samt
besökandes en go' vän. Vi köpte en ny svampkorg
då grepen gick av häromveckan på vår gamla...
lite godis följde oxå med hem.
Väl hemkomna började jag dela på en del perenner, äntligen
men sen kom regnet igen... så det var bara till att ge upp
nåväl, de står ju kvar, får ta tag i det en annan dag
kanske typ imorgon då jag jobbar jour...
Gick en sväng i trädgården precis
det är så mycket fint som blommar...




Hade tänkt klippa gräset nu efter jobbet, men det gick inte
äldsta sonen har visst 'lånat' gräsklipparn
typiskt...
Jaja det får väl växa ytterligare nån dag!
Har börjat fundera på vad jag ska köpa när jag åker 
till Tommy Ahnby och Gullmarsfjordens plantskola om 1 1/2 vecka...
mycket finns på vill-ha-listan så jag hoppas han har det mesta...!
Kul ska det bli!
Nu ska jag ta kväll, surfa runt lite hos er och se vad ni pysslar med i era trädgårdar.
Tack för att du tittade in!
Kram Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar