söndag 7 mars 2010

shabby chic


Har idag, mellan tittarna på Vasaloppet, surfat in till Eva, odlarglädjen ännu en webshop med läckerheter. Lade in en beställning på Abies lasiocarpa 'compacta', Paeonia suffruticosa, Carex commans "frostat curles" och en laminum "beacon silver", de ska levereras till mig i början av maj; Hoppas att snön försvunnit då så att det går att plantera dessa plantor!

Sitter vid köksbordet och fröfattar till er medans jag skrattar gott åt en nötskrika ute vid fågelbordet. Rensade ur frysen förut och hittade lussekatter ... Ingen var sugen på dem ... Så jag tänkte att småfåglarna kund få dem. Gick glad i hågen ut till fågelbordet och började bryta brödet i småbitar ... men hua vad kallt det var (kan bero till viss del att jag inte hade jacka på mig och att jag hoppat i makens träskor ...) Så efter att ha brytit sönder hälften av brödet tänkte jag att; vad sjutton, de har ju näbbar ... Det här får de fixa själv ...!
Därav skrattet efter en stund, få för nötskrikan kämpar vilt för att med sig en hel lussekatt till skogs! Småbitarna ratar hon, glupsk som hon är ....

Har även hunnit med ett besök hos Mats och Katharina i Hemsjönoch deras underbara gårdsbutik. naturligtvis blev det några inköp även där:

En underbar bricka ...
En shabby chic blomkruka, ett glaskrus och en glasflaska!

Blir helt sjuk av att gå där, vill ha allt! De har så himla mycket fint ....
Visar lite bilder från butiken: Varsågoda och njut ...








Förstår ni Att mitt "ha-Begär" vaknar hos dem?
Önskar att jag hade obegränsat med pengar för då skulle jag totalt shoppa loss!
Kanske tur att det inte är så, för då skulle min lilla stuga bli full ....
Ha det så gott i afton alla rara ...
Kramis Ullis


5 kommentarer:

  1. Förstår precis att habegäret vaknar till liv. Ser ut att finnas mycket fint att dregla över:)

    Trevlig söndagkväll

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Fina, gamla saker! Men jag säger som jag brukar: Det trista med att bli äldre är, att man inte behöver något...
    Vi "ses" i morgon på vårteckenutmaningen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis!!
    Tack snälla du för awarden!! Jag blir så glad;o)
    Jisses, vilken trevlig butik du varit i!!!!
    Förstår att du ville ha alllllllllllt;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Alltid kul att köpa något nytt till hemmet, jag gillar loppisar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hej
    jag måste säga att vilken underbar blogg. Jag har redan lärt mig massor och din clematis "albina plena" står på min önskelista.
    Va på julmarknad i hemsjön, helt underbart.
    Hoppas ni får en skön vecka i solen.
    kram/sara

    SvaraRadera