torsdag 24 juni 2010

Blomningens tid är inne!

Så var det midsommar dax, vädret ser lovande ut inför helgen å det är bra för vi ska igång på allvar med golvbyggandet imorgon. jo då, vi ska inte bara jobba utan vi ska hinna fira midsommar oxå!


Idag har äldste sonen hämtat 45 kvm tryckimpregnerat golv till terrassen, samt stolpar och stolpspjut till spaljeérna. Fattas bara armeringsmattor till själva spaljeérna, men jag tror att vi får ta det efter helgen. Är trots allt nöjd över att det gick att få tag i de längder vi ville ha, samt att det kom hem idag! Förhoppningsvis hinner vi regla upp det mesta imorgon innan vi ska bort till goa vänner för att fira, sedan hoppas jag att det blir golvläggning lördag och söndag!

Jag har en tendens att dra iväg lite för fort, funderade ett tag på att börja bära trall redan ikväll men kom på bättre tankar (?), har därför farit runt innomhus med dammsugarn och golvmoppen...det var välbehövligt!
Även tvätt och dikmaskin går förfullt så medans golvet torkar passar jag på med ett inlägg:
Vad det blommar vackert ute i trädgården nu...
pioner, rosor, irisar, blågull, daggkåpa, ja det helt underbart!


Magnolian Sieboldii Hammarö har vecklat ut sina knoppar, det är en helt fantastisk magnolia tycker jag!

Tydligen gillar flugorna den oxå, ser ni den lilla flugan som luktar? på blomman?!
Ha en riktigt skön midsommar!
Många varma kramar!
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar