fredag 4 juni 2010

Bröllopsblommor

Hej alla rara!
Igår frös jag, jo, det är sant. Jag spenderade en lång stund inne i ett riktigt kallt kylrum. Sofia och jag skulle nämligen kolla in vilka blommor hon skulle ha till sitt bröllop i sommar och alla rara blommor var placerade i ett iskallt ( ok inte minusgrader men säkert bara någon plusgrad) rum hos blomsterimporten. Utanför var det liksom sommarvarmt med 22 grader så vi var klädda efter den väderleken, alltså inte vinterjacka och jeans...

Men så mycke fina blommor det finns, måste erkänna att jag 'går igång' på detta hav av färger, former och olika slags blommor!

Skulle kunna tänka mig att binda en jättestor bukett bara till mig....
Nåväl, inget inhandlades men en lång lista på olika blommor beställdes.
Jag hoppas och tror att bruden blir nöjd...




När vi var klara med genomgång av alla blomsterarrangemang frös vi så vi skakade...
vi fick gå ut i bilen som stått i solen och tina upp!
Oh, så vackra rosor det finns i alla tänkbara färger...me like!
Men dessa gillar jag inte;

Tycker de ser plastiga ut....
Nu ska jag strax dra iväg till jobbet!
Ha en superfredag, må väl!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. haha ja frös nog mer än dig för mina bilder är alldeles suddiga! ;D kram

    SvaraRadera
  2. Kunde du verkligen gå in i blomsterhavet utan att köpa en massa. Jag bodde tidigare nära blomstergrossisterna i Årsta, Stockholm och var ofta där och handlade. Kom ALLTID hem med alldeles för mycket!

    SvaraRadera