onsdag 9 juni 2010

Lite träd




är aldrig fel, särskilt inte när man som jag samlar på dem! Som ni säkert förstått är jag lite knäpp, Ha-begäret är enormt stort och kan få mig att åka 'land-och-rike-runt', gräva jättehål eller nya rabatter, vända utochin på mig själv för att få tag i och sedan få trädet att trivas och må bra....
'But, thats the way it is!'
Lönnar, bokar, björkar, lindar, körsbär, aplar, askar, 'you name it'- jag älskar dem alla, för att inte tala om tallar, granar, cypresser, thujor, tsugor....oooohhhh
Jag vill bara ha mer!!! Och fler!!!




Så många olika bladformer, färger, storlekar och stammar, kan man få för många? Näe, inte jag!
Ha en bra dag!
Kramizar Ullis

3 kommentarer:

  1. Precis som dig är jag omåttligt förtjust i små träd och buskarm, alltså deras stammar och bladverk. Framförallt dom brokbladiga eller dom med roliga former eller färger. Vad var det för någottjusigt på den 3:e bilden t.ex.?

    SvaraRadera
  2. vilken fantastiskt fin trädgård du har och inspirarande blogg. du finns på min lista så att jag snart kan komma tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Susie; Det är 'sommarskruden' av Acer pesudoplatanus 'brilliantisimum'
    Lotta: Välkommen!
    /Ullis

    SvaraRadera