lördag 17 november 2012

Helg igen!

Hej raringar!
Så har ytterligare en vecka snart gått, inte hinner jag med det jag har tänkt precis men helg blir det i allafall...!
Har haft mycket att göra denna vecka därför brist på blogginlägg, dessutom har jag åkt på en riktig förkylning, idag är jag relativt ok... visserligen lite nästäppt men jag ska iaf iväg och jobba i eftermiddag; ett jourpass står på schemat!
Kom precis in efter en sväng till skogen, mer lingonris har jag plockat, fler kransar bundna...
Hemsjöns gårdsbutik vill ha några till sin julmarknad så jag har knåpat ihop ytterligare 7 kransar...
Det var lite småkyligt i skogen, kallt om fingrarna när man plockar ris, men jag är nöjd med att det inte är frost eller snö!

Har fortfarande inte hunnit kratta upp löven under stora lönnen, det borde göras men tiden räcker inte till och när man kommer hem på kvällen efter arbetsdagen är det kolmörkt ute, så något trädgårdsjobb har det inte blivit. Men men, ingen katastrof att låta löven ligga, det blir ju jord tillslut, fniss!

 Detta är en bild från mitten av oktober, när acer 'Jacobsen' fortfarande bär blad
 med sin höstfärg, den absolut läckraste och knalligaste röda
jag vet!
Superduper snygg!!!
Även denna bild är drygt en månad gammal
fortfarande fanns det gröna blad på buskar och träd..
nu är de helt kala
men det är ju det som är charmen med årstidernas växlingar
snart dax att börja längta efter våren...
fast ok då, först lite vinter!
Ha en skön lördag mina vänner!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Det låter som du har fullt upp! Hoppas du mår bättre! Tack för bilden på den fina lönnen! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. The maple leaves make a beautiful tapestry of colour on the ground, such an inviting path to stroll along, while crunching the leaves under your feet.

    'Jacobsen' is a very bright maple. That red colour really stands out against the green background colours.

    SvaraRadera
  3. Du hinner nog med löven innan de fryser fast. Pigga på dig lite bara, lagom till nästa solglimt :)

    SvaraRadera