torsdag 1 november 2012

Glöm inte bort våra små vänner!

Nu är det hög tid att börja ge våra små bevingade vänner (ja, småfåglarna alltså) lite mat...
Vi har varit igång ett par veckor redan och det går åt mat, mycket mat!!!
Får nog fylla på automaterna två-tre gånger i veckan... Men jag tycker det är trevligt med fåglarna, alla olika sorter som dyker upp... Önskar bara att jag var lite bättre på att identifiera de olika arterna, får allt som oftast slå upp i fågelboken!
Igår var jag till frissan och skämde bort mig, tänk att man kan njuta så av att få håret färgat och klippt...på väg hem började det regna så någon skogspromenad blev det inte istället bakade jag Rosenbröd och saffransbiscotti, så gott det blev!!!
Idag däremot tänkte jag gå iväg och plocka ris till kransar. Lite soldisigt är det men jag tror att diset lättar snart! Det regnar iaf inte vilket är skönt.
Igår ringde en trädgårdskrets och ville boka in ett besök hos mig till sommaren, det gäller tydligen att vara ute i god tid, allt för att få med besöket i kommande tryckning av medlemsblad. Så i juni får jag besök , ska bli trevligt!!!
Ha en skön dag!
Kramar Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar