torsdag 18 november 2010

bara barr

Hej alla rara!
Tror väl aldrig att dagar och veckor någonsin gott så fort som de gör nu, ena stund är det måndag och vips är det torsdag...och då stundar helgen....
imorgon har jag bestämt mig för att ta sovmorgon! (det brukar resultera i att jag vaknar sisådär kl 06.00)
och det vore ju kanske bra för usch vad det ser ut här hemma, dammråttorna har förvandlats till elefanter och jag tror att jag har hört något misstänkt morrande under vår säng- det kanske är ett dammonster...
borde med andra ord ställa väckarklockan tidigt så jag hinner städa av lite men jag chansar och ser när jag vaknar! (och vem vet; dammonstret kanske äter upp elefanterna om jag väntar tillräckligt länge?)

Tsuga canadensis 'nana pendula'
en tät och fin liten tsuga

Picea pungens galuca globosa
med sina vackra silverfärgade toppskott

detta är en av mina favoriter bland barr
(ja, jag vet, jag har många favoriter...)
Picea omorica pendula

pinus parviflora 'fuku-zu-mi'

pinus strobus pendula
och i bakgrunden:
 juniperus hibernica

namnlös (?) pinus....
någon som vet vilken det är?
Jag blir jättelycklig om någon 'där ute' vet på råd...

Och till sist, så här när julen närmar sig: en liten jujlgran:

nja, eller jag vet inte...
fast med en ljusslinga i så kanske den duger?!
Picea conica 'arneseons blue variegated'
den har ju iallafall rätta formen...
Ha en finfin kväll!
Kram Ullis


1 kommentar:

  1. Som vanligt helt underbara växter hos dig som man drägglar över! Din glauca globosa till exempel var ljuvlig!

    Svårt att se vad din okända barris kan vara. Nån annan sorts parviflora (inte mycket hjälp)?

    SvaraRadera