tisdag 9 november 2010

Varning igen!

Godmorgon alla rara!

Så var det dax igen, SMHI har utfärdat en klass 2 varning; massvis med regn-snö och hård blåst är på gång, tur att man får sitta inne och slipper ut på vägarna idag eller imorgon!
Å, ni som måste ut, ta det lugn i trafiken och var ute i god tid så ni slipper köra 'som idioter'!
Själv har jag precis varit ute och täckt över tegelväggen i det tilltänkta växthuset; det får inte snöa och regna i den för då kan tegelstenarna frysa sönder och det är inte direkt något som skulle uppskattas...
Även hönsen har blivit tillsedda och nu ska jag ta tag i läxböcker, kompendier och steamade föreläsningar för jag har ju, som jag nämnt tidigare, tenta på fredag.
Hade ju examination igår eftermiddag och den gick bra så nu gäller det tentaplugg för hela slanten denna vecka!
Igår inhandlade jag julklappar, hur bra känns inte det på en skala mellan 0-10?
Jo, jätte bra, fast faktum är att jag är 'sen', brukar faktiskt vara klar i slutet av oktober-början av november men av vissa skäl (läs: tidsbrist pga skolarbete) har det inte blivit av förrens igår, och jag ska väl erkänna att jag inte är klar ännu- långt ifrån, men det är iallafall en god start...
När brukar ni köpa era julklappar? Väntar ni till sista dagarna eller är ni tidigt ute?

När jag gick i affärerna igår infann det sig faktiskt lite julstämning, det spelades julmusik och allt pynt var på gång upp; massor med ljusstakar och juldukar, tomtar och änglar i massor...
Själv köpte jag mig en löpare som jag tyckte var söt:

Behöver ju inte alls några dukar, har massor i linneskåpet...
men, som sagt, ibland är det svårt att 'stå emot' när spenderbyxan är på....

Häromdagen inhandlades oxå en azalea, julblomman nr 1,
så nu finns lite julstämning även här hemma...
 
Nähä, detta duger inte...
Ha en bra dag!
Måste nog sätta igång med föreläsningarna via datorn, känns nämligen som om det kan finnas en risk för att vi blir strömlösa idag så det är väl bäst att passa på sä länge datorn funkar...
Må väl och var rädda om er!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar