söndag 28 november 2010

snöstorm och julkonsert

Tjenare alla glada!
Söndaglunch och snön faller tätt, eller rättare sagt det blåser full storm så snön kommer i riktiga byar, virvlar runt och lägger sig tillrätta på tak och växter för att i nästa stund yra upp igen och fara vidare med vindens hastighet- vilket är snabbt idag eftersom det blåser storm!
10 minusgrader dessutom så idag vill man hålla sig inomhus, pyssla eller titta på skidor på tv!
Igår var jag i Hemsjön och jobbade, stod i den mysigaste gårdsbutiken som finns...

Mängder med fina lykor, ljusstakar, glaskulor och annat fint!

Jag vill ha allt!


Shabby-chic låda med julstjärnor
-kan det bli bättre?

Som sagt, idag vill jag hålla mig inne medans maken tycker att jag ska gå ut i snickarboden med honom för att tillverka julbockar (!)
Nja, vet inte om jag känner riktigt för det...
vill egentligen hellre titta på herrarnas längdskidtävling på tv
innan jag ska skjutsa yngsta sonen till Fjugesta där det är julskyltning och han ska sälja lotter till förmån för fotbollslaget, sedan ska vi till Örebro med ett par goa vänner, vi ska äta god mat och sedan till konserthuset och lyssna på 'the refreshments x-mas show'
det ser jag framemot!
Fast det får gärna sluta blåsa tillsdess!
Ha en skön söndag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar