onsdag 6 januari 2010

Drömmar om våren!

Jaha, det är SÅÅÅÅ kallt!!! Jag fryser, trots brasa i kaminen och full fräs på vedpannan är det kallt, å enligt väderprognosen skall det bli ännu kallare i kväll och imorgon. Hua!
Idag ska jag sitta inne, under en filt, och läsa trädgårdslitteratur och drömma om varma vårvindar, blommande azaleor och underbara vitsippor...
Jaja, kanske inte hela dagen, ska ju faktiskt åka med yngsta sonen på fotbollscup i eftermiddag, elakt, men jag hoppas  (nästa) på att de ej går till final för då får jag spendera, inte bara eftermiddagen utan även hela kvällen, i en kall bollhall... Nej Fy På Mig!, det är klart att jag vill att de ska vinna, jag blir ju värsta ( nej förresten, inte värsta) supportermamman när jag står där på kanten och skriker och hejar på grabbarna på planen...
Åter till vårblomster... de värmer mitt hjärta bara jag tänker på dem!




Magnoliablom: 'Leonard Messel'


Bladutspring av Acer pseudoplatanus 'Brilliantissimum'. Ännu en av mina favorit lönnar.


Trillium erectum

Körsbärsblom!
Tänk, snart är vi där....

2 kommentarer:

  1. Ohh vad kul med en ny trädgårdsblogg..
    Så fint du har det!
    Var bor du..
    Tack för att du hittade till mig så hittade jag till dig.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du tittade in. Å vad kul det är att blogga... förstår inte varför jag inte börjat för länge sedan...
    Jag bor i en liten by som heter Bäckatorp, den ligger ca 4 mil väster om Örebro./Ulrica

    SvaraRadera