tisdag 12 januari 2010

Träd

Som sagt, jag samlar på träd och buskar, eller egentligen alla vedartade växter. Idag tänkte jag visum Några av mina favoriter absoluta, det är träd som jag tycker Att har alla som en trädgård Borde ha ...


Ulmus "camperdonii"


 
Prunus "canescens'




Acer palmatum 'osakazuki "



Viburnum 'furcatum "


Prunus serrula

Varför är Dessa bland mina favoriter kan man undra?
Jo:
Ulmus camperdonii eller hängalm som den kallas in English är Ett Sådant häftigt träd, den är så skulptural. Jag har mitt exemplar i Terrassen, I ett hål i trägolvet. Grenarna bildar Ett tak, det blir som en koja under. Läcker!
Prunus canescens: Behöver jag förklara Verkligen? BLOMNINGEN! Inget slår den! Jag har dessutom planterat en Clematis 'Royal Velour' i den för Att Få En andra hållas dyrt.
Acer palmatum Osakazuki: Som jag tidigare Berättat är jag Ett stort fan av lönnar, denna är enkel Att odla Relativt Härdig, snyggt växtsätt och fantastisk höstfärg!
Viburnum Furcatum, gaffelolvon. Oxå denna växer På ett snyggt Sätt, grenarna bildar etager. Å sedan har den så läckra blad, å vacker höstfärg och hållas dyrt dessutom läcker.
Och så tillsist men inte Minst, Prunus serrula, glanskörsbär. Så himla läckar stam!
Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar