söndag 17 januari 2010

Favorit Rosor

Jag tycker mycket om att plocka in blommor i huset, buketter som jag skapar direkt på plats ute i trädgården. En favorit som jag gärna plockar in är rosor. Jag har ca 100 olika rossorter i Blomsterbo. De flesta är 'gammaldags buskrosor, de som doftar så underbart.


Splendens med vackra 'fuktfläckar'


Tuscany superb, en av mina verkliga favoriter. Den ser ut som sammet...


Sweet Juliet, en austinros som är ljuvlig!


Stanwell Perpetuel


Prarie Joy


Mozart


Hurdalsrosen. Denna köpte jag på en trädgårdsresa till Danmark, nog är man lite knäpp men jag köpte den på sista stället vi var på innan hemfärden och bussen var fullpackad, så jag fick vackert ha den i knät hela vägen hem, men det var det värt!


Och till sist, en glad klättare: Flammentanz. Det är ej någon gammaldags doftande utan en lite modernare klätterros. Men den är en favorit för den blommar så överdådigt och har klättrat upp och täcker min glasveranda, vilket är bra för annars blir det väldigt varmt där inne. Den är därmed ursäktad trots att den nästan saknar doft.

1 kommentar:

  1. Hej svejs! Tack för titten inne hos mig. Vilka fina rosor du bjuder på! Kram Therese

    SvaraRadera