tisdag 5 januari 2010

Rosor

Ibland blir man lurad, idag på väg hem från jobbet stannade jag till för att handla lite mat. Gick förbi hyllan med ljus och helt plötsligt hade jag en förpackning med värmeljus modell större i kundvagnen... vet inte riktigt hur det gick till, kanske var det för att det stod "rosdoft" på dem och längtan till sommarens rosbuketter tog över. Väl hemma var jag ju tvungen att tända ett ljus för att låta doften fylla mitt kök....
Ok, om man sticker näsan riktigt långt ner, alltså så långt ner i ljuset att man riskerar att bli av med både lugg och ögonbryn, kanske man, med god vilja, kan ana lite rosdoft. Hade ju planerat att stilla min längtan efter riktiga rosor, å då menar jag riktiga rosor; de där gammeldags buskrosorna som man kan plocka in stora buketter av i mitten på juli; mme plantier, henry martin, tuscany, alba maxima mfl. De som fyller hela rummet med underbar doft.
Jag älskar att binda stora buketter och ställa i mormors gamla ärvda kristallvas.... underbart!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar