måndag 18 januari 2010

Mer vårlängtan!

Nog blir längtan svår ibland.. tittade in hos Hannu på Kinnekulle, även han har vårlängtan och jag tror att vi alla längtar till sol och bar jord så vi kan börja?! Ja, alltså börja jobba i trädgården.
Jag har flera gånger fått frågan hur jag "hinner med" trädgården. Svaret är naturligtvis att jag inte hinner med så mycket som jag vill, men att jag mår så otroligt bra efter att ha varit ute i trädgården en stund, livslusten återvänder och inget gör att jag stressar av lika mycket som att få gräva mig riktigt svettig.
Känner ni igen er?
För tänk att få sätta spaden i gräsmattan, ja, jag gör så ibland, å gräva bort ytterligare en bit till förmån för en ny rabatt som jag kan fylla med det jag vill... underbart!
Nu spanar jag in yngsta sonens fotbollsplan, tänk, jag sitter och kör honom många mil i veckan för att han ska få träna så nog borde jag kunna "ta" lite av gräsplanen, eller?
Han kanske inget märker om jag bara naggar lite i kanten nere vid gärdesgården?
Ni ser, jag är redan inne på grävning.. Måtte våren komma snart!
(tänkte att om jag upprepar det tillräckligt många gånger så inträffar det)
VÅREN KOM SNART, VI LÄNGTAR EFTER DIG!
Bjuder på några riktiga vårbilder så vi ser varför vi längtan är så stor:


Paeonia tenuifolia 'Bergiana'
Dillpion


Dårört


Uvularia grandiflora,
 kallas för sorgklocka på svenska, undra varför, för jag blir bara glad av att se den.


Trillium erectum


Anemone nemorosa 'flore plena'


Pulsatilla alpina



Rodgersia Pinnata på väg upp.
Det bästa med våren är att man har hela sommaren och hösten framför sig...
Ha en riktigt bra dag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar