onsdag 13 januari 2010

Snötyngda grenar

Idag var det en helt annan luft ute än vad man vant sig vid de senaste veckorna, bara 6-7 grader kallt och dimmigt = rena vårvärmen! Luftfuktigheten är påtaglig, dimman lade sig som ett isigt flor över vindrutan på bilen när jag åkte hem från jobbet. Direkt hemkommen gick jag en sväng i trädgården, rådjuren har trampat upp små gångar mellan rabatterna så det var bara att följa deras spår, å spår var det efter dem. Uppenbarligen gillar de ljung, för se den var "framsparkad" och tuggad på, jaja, hjälp med beskärning är väl aldrig fel, bara de sparar lite till våren så den ej dör. Det vintergröna gräset som jag har som kant i en rabatt hade gått samma öde tillmötes som ljungen, endast stubb kvar...


Jag fick iallafall ruska ordentligt på en del buskar och träd, såg tyvärr att några grenar redan brytits av av den tunga snön.
Och J:Pe den enda hotellverksamhet vi har i Blomsterbo är denna:

Jag vet att det kan bli svårt att få 'rum', och jag tror att du är ute i 'senaste laget'...
Men har du tur får du dela slaf med en amiral....Å det är ju inte fy skam!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar