måndag 26 juli 2010

Måndagmorgon

Hej mina vänner!
Vart sjutton tog sommaren vägen?
Igår vräkte regnet ner ( ok, egentligen gnäller jag inte över det så torrt som det har varit i sommar) men det behöver väl inte vara så himla kallt?! Jag menar, 14-15 grader är ju inte direkt några sommartemperaturer att tala om. Jaja, inget att göra åt saken, bara gilla läget....
Igår var en riktig innedag, jag städade (vilket var riktigt välbehövligt) och sedan satt jag i soffan och läste...oxå något som var välbehövligt för mig. Gillar nämligen att läsa och ibland känns det som om tiden inte riktigt räcker till men så igår läste jag flera timmar och den var så himla bra; Linwood Barklay 'Alltför nära' en riktig superdeckare som man knappt kunde släppa...Läs den!

Idag hade vi planerat att åka på en liten minisemester; Vänern runt på motorcykel...
(vi har inte tänkt att åka runt hela Vänern på en dag utan ta det lite lugnt och njuta av vyerna och landskapet...ta in på hotell någonstans när mörkret faller....vi får väl se vart...)
Vi har inte kommit iväg ännu, fortfarande faller ett fint regn så vi avvaktar lite till.
Vi tänkte göra en liten avstickare till Skara och Olssons trädgård
för ett trädgårdsbesök; är så nyfiken på alla deras hostor, hemerocallis och alla deras träd!
Ser så fint och spännande ut på deras blogg....

Nu till tråkigheterna;
Inatt har vi haft otrevligt besök i trädgården eller framförallt i hönsgården; mink eller mård som tagit en av kycklingarna och en stor höna....jag blir så ledsen och arg!
Nu jäv-ar ska han få....fälla ska ställas ut och jag hoppas att han ska gå i den och bli fast och sedan skjuten!
(inte för att jag har någon bössa men...)
Ingen kommer ostraffat och tar mina raringar!
Grrrrr!

Kanske ska ta och lugna ner mig lite...
åtminstonde börja fundera på att packa packväskorna om regnet nu kunde upphöra så vi kommer iväg!
Hörs snart!
Kramar Ullis




2 kommentarer:

  1. Inte kul med besök i hönsgården, stackars höns.
    Du får näta mer.
    Vi har sluppit besök i år för jag nätade om våran hönsgård i våras men vi har en springa uppe vid gallerdörren på en 15 cm där tog sig en skata in i morse men hittade inte ut igen så jag fick hjälpa till, det var ett fasligt kackel på hönsen.
    Hoppas ni får fint väder snart så ni kommer iväg.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Ta en sväng till olssons trädgård den är värd att se har varit där 2 gånger och skulle kunna åka dit en tredje med. Vad tråkigt med hönsen//Britt

    SvaraRadera