lördag 31 juli 2010

Hostor och solur

Hej raringar!
Sommarsemestern fortgår, snart har jag haft 2 veckor och bara 2 veckor återstår.
Dagarna försvinner i ett rasande tempo, fast jag tycker nog att jag hinner med en hel del iallafall!
Idag har jag rensat hela förmiddagen, det var ju faktiskt dax att börja om med rensningen. Hade ju rensat runt ett varv i trädgården lagom till Lands öppna trädgård den 18 juli, men nu var det som sagt dax att börja om! Så det är bara att ta fram käskydd, handskar och ogräsrensaren!
Har fått en fråga om vilka Hostor jag köpte hos Karin i Marum:
Yellow River

Jewel of the Nile

Maui Buttercups

Cliffords stingray

Tänkte visa några av mina Hortensior oxå:

Hydrangia paniculata Qickfire

Hydrangia paniculata Limelight
Hortensior är ett släkte som jag gillar skarpt!

Så här blev iallafall soluret, nu är det inställt så det ska visa rätt tid!
(passade på när solen visade sig!)

Nu ska jag gå ut och lasta av en kärra full med gamla tegelstenar som jag fått av svåger och svägerska.
Vet idaxläget inte vad jag ska ha dem till men det ordnar sig...
Ha en bra lördagseftermiddag och kväll!
Kramar Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar