torsdag 29 juli 2010

Mitt på dagen

satte jag mig framför datorn, går ju inte direkt att vara ute i trädgården så som regnet faller!
Ryggvärken är betydligt bättre tack vare lite dans igår kväll (+ diklofenactabletter)
Kanske ska förklara lite bättre; Jag och maken skulle ut och meta litegrann i hemsjön igår eftermiddag/kväll, vi hade fått lov att låna Mats och Kathrinas eka. Men när vi kom dit satt de på bryggan tillsammans med Anders och Kristina med vänner som lagt till med deras grillflotte. Vi blev bjudna på god mat, vin och efterföljande bouletävling samt fika på puben i Hinderstorp efteråt. Så något mete blev det inte men mycke trevligt var det. Nu till dansen; Jag har aldrig kunnat dansa och sist jag dansade (för 8-10år sedan) hamnade jag i en vägg varför jag deffinitivt ändå mindre anser mig kunna dansa. Dock var det en trevlig tjej där som absolut gick in för att lära mig bugga! Och med dessa lektioner gick faktiskt ryggvärken nästan bort...
(kanske slappnade jag också av pga vinet som dracks) men hur som helst mår jag och ryggen mycke bättre!!!
Så hade vädret varit bättre tror jag nog att denna dag hade spenderats på knä ute i rabatterna.
Istället sitter jag nu inne vid datorn och studerar Tommy Ahnbys växtlistor, ska nämligen på bussresa den 7 augusti till honom i Munkedal samt Lidköping och clematisexperten Finn Eldh, detta ser jag framemot!
Min lista på träd och buskar som jag vill ha är ju ganska så lång och den fylldes ju på ytterligare då jag var till Skara häromdagen!

Störigt, idag kan jag inte ladda upp bilder igen! Hm, vad är det för fel?

Skit samma, har iallafall varit lite pysslig om än inomhus,
har gjort sommargurka, ni vet, med ättika, socker och vatten samt massa persilja och slanggurka i tunna skivor! Det är så himla gott! Å så lyxigt det faktiskt är att kunna gå ut i växthuset och plocka egenodlade grönsaker!
Nästa år ska jag nog odla ändå mer ätbara saker!

Må väl alla rara!
Kramisar Ullis

1 kommentar:

  1. Dansa, ansa i rabatten.Och bli lite i hatten.

    Ja, visst är det kul att odla sånt som går att äta.Jag brukar alltid ha något, i år majs på skoj o.paprika.Visst har väl tomater flikiga blad, inte runda som paprikan.Jag brukar ha ärter,hinner ju sätta lite.Om det inte blir en lång regnperiod nu.Nu har jag inte tid med odling, när jag har så många fina bloggar att följa, som Din.Tack för titten !

    SvaraRadera