fredag 26 februari 2010

Bokfynd

Hej!
Igår spenderade jag sågottsom hela dagen tillsammans med min kompis Maria, vi hade supertrevligt när vi  sprang på bokrean och vilka fynd jag gjorde:

Orkidéeboken kostade bara 29kr...
snickeriboken kostade 59kr, den är inköpt med tanke på min svåger; Anders. Han är möbelsnickare som sadlat om men som gillar lite extrakneck. För tillfället snickrar han takhängda hammockar till försäljning, ska försöka få till en bild på dem oxå så ni får se, de är iallafall riktigt mysiga och sittvänliga! (Jag har naturligtvis en...)


Karin Berglunds bok om Linné
har velat ha den länge och nu köpte jag den!
Detta är väl historia om något...tänk att en svensk "hittat på" systema naturae....

Inspiration!


Å denna hade jag beställt via nätet, ej någon reabok men ett riktigt fynd iallafall!
Gillar 'shabby chic' så direkt efter stadstrippen igår började jag måla om ett gammalt bord:


Har nu strukit det 2 ggr med vit grundfärg efter att först ha målat kanter med svart färg. Detta för att sedan kunna skava bort lite av den vita färgen för att få till det där slitna shabbiga stuket...
Återkommer med bild när allt torkat!

Gjorde oxå ett besök på Pk Design en 'favvo' butik å det verkar som om jag ej kan gå in där utan att komma ut med en kassen med något i...
igår blev det en snygg kruka med lejonhuvud...

Har tänkt mig en murgröna på båge...
vad tror ni; kan det bli bra?
Nähä, det här duger inte: åter till målning av bordet, sista strykningen med färg ska på och sedan ska det skavas av lite här och där...
Ha en riktigt bra dag trots mer snö....
längtar efter våren!!!!!
Kramar Ullis









7 kommentarer:

  1. Hej Ullis!
    Jag var också lite på rean i går, och förutom ngn thriller till dottern, ngt bokpaket till sonen, en Maj-gull Axelsson bok(som dottern också stod och höll i)blev det "Trädgårdens natur" av Lotte Möller.
    Verkade intressant, när jag bläddrade igenom den!
    Tricia Guildboken verkar också intressant!(Jag har inte tittat färdigt än på rean...)
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Det blir snyggt med murgrönan!
    Vilken massa fina böcker du fick tag på... jag som inte orkat masa mig iväg på rean, avskyr att handla allt utom växter:-)))
    Trevlig helg, H.

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint med riktiga böcker! Vilka fina fynd du har gjort! Murgröna i båge blir fint!/Anja

    SvaraRadera
  4. ps
    Vilket språk jag använder - man kan ju få för sig att "fint" är den enda adjektiven jag kan!
    Usch så dåligt! Nästa gång läser jag igenom ordentligt innan jag skickar iväg!
    Men du fattar säkert andemeningen att jag tycker att det är trevligt, härliga, snyggt (byt ut adjektiven....typ!;))!/ds

    SvaraRadera
  5. Tack för titten hos mig!!
    Kikar in och önskar trevlig Helg!!
    Vilka bokfynd du gjort!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Åh, vad mycket fina böcker du köpt, alltid roligt med inspiration! Lycka till med bordet! Ha en riktigt skööööön lördag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  7. Jösses så fint bordet blev!!!

    Jag saknar helt öga för att se potentialen i möbler.

    SvaraRadera