torsdag 25 februari 2010

fröjd för både öga och gom

Igår hade jag strul med bloggen, vet faktiskt inte vad som var felet...och idag funkade tekniken...
Har ni tänkt på att februari snart är slut, å sedan kommer mars och det är ju verkligen en vårmånad! (hoppas jag och om vädergudarna vill).

Häromdagen kom min kära mamma och pappa på besök, de hade inte bara med sig supergoda semlor utan mamma hade även med sig 2 stycken helt underbara kuddöverdrag som hon sytt till mig…de är broderade med min och makens initialer samt årtal och blomslinga; hur fina som helst. Tack mamma!!!


Igår var yngsta sonen till Linköping på fotbollscup hela dagen, han kom hem sent igårkväll och var jättetrött, tyvärr hade de ej gått vidare till final så de var lite besvikna, men de hade blivit på lite bättre humör eftersom de på hemvägen gjorde ett stopp vid cloettabutiken utanför L-köping. Älsklingen hade tänkt på sin mamma och köpt en hel låda med sockerbitar till henne, lilla hjärtat…

Så idag bjuder jag inte bara på ögongodis utan riktigt snask!

Eftersom snön fortfarande ligger meterdjup utanför tänkte jag visa min favorittapet, den heter, naturligtvis, ‘garden’ och finns hos borosan. Jag har den i sovrummet, som är ganska litet med snedtak så det är ej så mycket vägg, tror annars att den kanske skulle bli ‘förmycke’om man tapetserade ett helt rum med den…?



Och igår kom det oxå mer fröer med posten (hade gjort en efterbeställning hos STA) och jag behöver ju inte direkt oroa mig för problem med stratifieringen så kallt som det är fortfarande…
 
Nu ska jag göra mig klar, för jag ska åka till Örebro och gå på bokrea med min bästa trädgårdskompis Maria, jag hoppas att jag kan göra några fina fynd....
Ha nu en riktigt bra dag!
Kramar Ullis

3 kommentarer:

  1. Men åhhh, så gullig mamma som de fina kuddöverdragen till er , och mer era initialer.De är ju jättefina!!
    Sånt är fint, när barnen tänker på sina föräldrar mitt när de är i en godisfabrik.En söt son du har där!:-)Bokrea ja, där skulle jag nog kunna köpa mig urfattig, för det är bara såå roligt med böcker. Hoppas du hittar något du verkligen önskar dig!:-)
    Ha en härlig dag med väninnan!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Ögonen längtar efter GRÖNT.
    Här yr snön runt knuten.
    Kram/Ann.

    SvaraRadera
  3. Superfina kuddar.
    Bokrea blir det ingen för mig. Snart kommer de nya trädgårdsböckerna och det finns inte så mycket plats i hyllan liksom
    Ha det got
    Annika

    SvaraRadera