onsdag 1 juni 2011

Absolut...

...vackraste himmelsblåa färgen bjuder den första utslagna
blå bergvallmon:
Meconopsis Betonicifolia på!
Den färgen är outstanding
finns ingen som är så otroligt blå
 En enda blomma har slagit ut men det väntar
flera knoppar

 Så ljuvlig!

Igår beskar jag en hel del, bla pseudoakacian, rhododendron och hagtornsträdet jag 
berättade om igår,
dessutom klippte jag på buxbom-kloten och passade då på att ta lite sticklingar
får se hur det går 
men det brukar vara ganska lätt
bara man har tålamod!
Nu ska jag hoppa in i duschen, ska till frissan på förmiddan
i eftermiddag får jag trädgårdsbesök
det är alltid lika kul!
Ha en bra dag!
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Hej Ullis!
    Ja, Bergvallmons blåa färg är svårslagen, det är en vacker växt.
    Kul med trädgårdsbesök, hoppas vädret är med er.
    Här i Piteå regnar det sedan i går, +10º och allmänt trist.
    Ha en härlig långhelg!

    SvaraRadera
  2. Bergvallmon är jättefin, min ena planta blommar nu, så det kommer bilder på min blogg osså:)//helén

    SvaraRadera
  3. Håller med om att den blå färgen är underbar.Såg att jag har stora knoppar på gång här hos mej.Gunsan

    SvaraRadera
  4. For en vakker Hageblogg! Jeg elsker farger og "MÅSTEBARA" legge meg til som følger hos deg! :o)
    Den blå skjønnheten kaller vi for Blå Valmuesøster, her i Norge...

    Hilsen Helene ;o)

    SvaraRadera