måndag 13 juni 2011

Grönt och skönt

Hej raringar!
Hann ut en sväng i trädgården efter jobbet
så det växer!
Men hjälp vad det är torrt
det dammade om jorden när jag drog en repa med ogräskrattan
nu behövs regn!
 
 Så här ser det ut i Blomsterbo idag,

 Trost torkan är det ganska grönt och frodigt!



Imorgon ska pappa och yngsta sonen mura på väggen till växthuset...
och imorgon kväll får jag trädgårdsbesök från Degerfors trädgårdsförening
hoppas det blir hyggligt väder!
Nu dusch och i säng!
Må väl, Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Vakkert og frodig hos deg! Synes det er så fint med alt det grønne:o)

    Kramar, Helene

    SvaraRadera
  2. Vad fint och frodigt du har det. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis !

    Nu gör jag ett nytt försök att skriva kommentar .. ramlar bara ur ! Grattis till reportaget i Örebroarn ... det var jättebra !Det var så fina bilder från dina vackra trädgård och tipset om upphöjda rabatter skall jag ta till mig !

    Vi delar passionen för trädgård du och jag ...sedan skiljer vi oss nog åt ... jag är ingen samlare som du och beundrar alla latinska namn du kan. Jag kommer bara ihåg Digitalis Purpurea .. bara för att det är så vackert !
    Du får gärna översätta din måste-ha-lista här på bloggen om du vill !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. det växer så det knakar ser jag. Underbart!//Helen

    SvaraRadera