lördag 4 juni 2011

Blommande träd

Godmorgon!
Sommaren är här
strålande sol och minst sagt sommarvarmt
fantastiskt
jag bara njuter
i trädgården händer det saker varje minut
de första rosorna har slagit ut


   
 Fjärilar fladdrar omkring,
denna verkar gilla Rönnen: Räkrosas blommor!


 Gullregnet har börjat blomma

 Snödroppsblommorna hänger på grenen
de är så fina!
Syrenerna:  Mme Lemoine och nedan 'acubaifolia'
ståtar med utslagna fluffiga blommor

 Även den uppstammade hängkaraganen: Caragana arborescens 'pendula' 
blommar sött med små gula 'ärtblommor'

 Pioner och Iris hör försommaren till


 Likaså bergsvallmo och 
starkdoftande Azaleor


 Fick sista (?) leveransen från odla.nu igår
Heucherella 'Golden Zebra, 
Heuchera 'Autumn leaves'
Echinacea 'Coral rief
samt Heuchera 'Shanghai'
dessa skönheter ska planteras idag
sen ska jag baka painriche
för vi ska passa på att ha lite grillparty ikväll
ska ju bli ett strålande väder!
Ha en superskön lördag!
Kramizar
Ullis

2 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga försommarblommor du bjuder på!Jag blev väldigt förtjust i syrenen Mme Lemoine. Önskar dig en jätteskön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Härligt med försommar i vårt land, och härliga bilder du visar. Kul med lite nya blommor, odla är bra, men jag kunde hålla mig i år, från att beställa:)//Helén

    SvaraRadera