fredag 3 juni 2011

Dagsutflykt

Godmorgon!
Underbart vackert väder bjuds över Blomsterbo idag!
Solsken och varmt i luften, trevligt!
Igår var jag och svärdottern på dagsutflykt till
det beryktade Ullared
vi shoppade, shoppade och shoppade lite till.
Det var trevligt men fötterna värkte igår kväll.
Vi var inte ensamma om att ha begett oss till Gekås
det var några fler än vi men vi behövde inte stå i kö 
varken för att komma in eller för att komma ut!
Så här är några av fynden som jag gjorde:
En skylt att hänga på dörren:
'In the garden', 
lämpligt till en trädgårdsnörd som jag!


dessutom hittade jag lite skojiga insekter
att sätta upp någonstans i trädgården
en liten och en stor trollslända fick följa med hem


           fyndade 2 olika par arbetshandskar


Å så fick 2 st plåtburkar med rosenmotiv följa med oxå
                                 tyckte de var fina och planerar att använda dem att förvara fröpåsar i
Nu ska jag ut i trädgården,
hann inte med någon sväng igår 
å jag måste ju kolla vad som hänt!!
Ha en bra dag!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt hade du fått tag på - gillade speciellt trollsländorna!

    SvaraRadera
  2. Kul med fynden från ullared. En liknande slända har jag köpt i Västerås//Britt

    SvaraRadera