onsdag 29 juni 2011

Lite gammaldags...

...rosor är ju aldrig fel, eller hur?
Jag hade en gång en sväng av 'rosfeber'
det var innan jag drabbades svårt av den allvarliga 
träd och busksjukan som jag fortfarande lider ganska svårt av (Fniss!)
Men iaf, rosfebern medförde att det planterades ca 100 olika sorters rosor i Blomsterbo
de flesta av den gamla sorten,
ni vet, de som verkligen luktar rosor...!
Rosbuskarna är inte så praktfulla längre, misstänker att
de vill ha mer sol än vad som bjuds numer
(med tanke på alla träd som skuggar...)
Men allafall så blommar de rart just nu
följ med en sväng, synd att ni inte kan känna doften...!

 Tuscany superb

 Stanwell perpetue

 Chloris

 Zeugerknauben

 President d´seze

 Dronningen af Danmark

 D'maitre ecole

 En canadensisk ros: John Davis

 New Dawn är väl lite modernare men ack så vacker!

 Prarie Joy

 inköpt som Venusta pendula men se det är det inte!

Nevadas blommor är som stora vackra vita fjärilar!
Magnifika!
Me like!
Ha en skön kväll, alla rara!
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Så mange flotte roser du har ,jeg har noen roser men jeg husker ikke navnet på dem jeg får prøve å skjerpe meg.
    Dronningen av Danmark likte jeg godt , Marit.

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra rosor du har! Fina färger.

    SvaraRadera
  3. Härliga rosor! Jag har just blivit smittad av rosfebern tror jag. Det började med att jag upptäckte att rosor faktiskt trivs i vår lera.Sedan mötte jag en fantast och nu börjar jag förlika mig med att de flesta gamla sorterna och buskarna är rosa. Blir det värre eller vänder det nu?

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor... kan aldrig bli för många!! Fina bilder, och en jättefin blogg, tack för titten :) Ha en fin sommar/Lotta

    SvaraRadera