söndag 12 februari 2012

Dagsmeja!

Ja, det är sant!
Var precis ute i trädgården en sväng
och det droppar verkligen från taket!!!
Jippi, vårkänslorna slog omkull mig som en stormvåg
våren är på väg
ja, jag vet att det inte riktig sant
vet att det kommer (säkert flera) bakslag innan våren och värmen är här
på riktig men idag är jag lycklig över 
takdropp och fågelsång
solen som värmer
termometern visar 7 + grader
visserligen på termometer i väster, den som solen kommer åt
såhär dax på förmiddagen
men ändå
det inger mig hopp!!!


 Kanske en förmiddagsfika ute på lilla verandan?
Jag menar, hett kaffe och ett fårskinn att sitta på?
Hm, varför inte?!

 I rabatten nedanför terrassen ligger en sten
på stenen har snön börjat smälta i solen
det är små rännilar av smält vatten längst stenens sidor....

 Men brevid stenen är en solfjäderstall planterad
i toppskotten ligger snön fortfarande kvar...

 Hm, det här med trädgårdsprydnader och pynt är speciellt
jag har upptäckt att jag verkligen är dålig på att plocka in sakerna
denna lilla ängel med vindspelspinnar hänger fortfarande
kvar ute i trädgården
men vad gör väl det?
Nä, nu får det allt bli en kopp kaffe iallafall
ha en riktigt skön söndag
och glöm inte att vara med i utlottningen
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Sitter här och lyssnar på droppet från taket.Härligt.Kram

    SvaraRadera
  2. Dropp från taket?! Nej, här kommer mera snö. funderar just nu på om ryggen ska palla lite skottning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dagsmeja lär vara det vackraste svenska ordet. Och visst låter det hoppfullt! Nu ska det ju snart bli plusgrader här hos oss, men idag snöar det för första gången denna vinter. Märkligt...
    Ha en skön söndag,
    Eva

    SvaraRadera
  4. Jojomen! Idag var det utefika! Härligt! Kommer det att gå fortare att få vår i år när det är mindre snö?

    SvaraRadera