fredag 3 februari 2012

februari och fredag

Hej raringar!
Redan Februari och dessutom fredag
toppen!
Känns så skönt att vara ledig i helgen!
I eftermiddag ska vi stycka en älg som hängt i garaget i en vecka
det gillar jag, ja inte att den hängt där men att få
älgkött....

Jag har blivit tillfrågad om att komma till Laxå trädgårdsförening och prata
lite träd och buskar,
de hade sett i tidningen att jag varit i Karlskoga och pratat
nu vill de att jag skulle komma till dem oxå
och det gör jag ju så gärna
så den 23 februari i Laxå blir det ett nytt föredrag!
Kul, tycker jag!
Annars har jag inte så mycket nytt att berätta
ska fixa lite käk och sedan dra ett varv med dammsugarn
ni vet, de där tråkiga sakerna som måste göras med jämna mellanrum
för att inte huset ska gro igen...!
På tal om att gro
nu håller väl alla frögalna trevliga personer som bäst på att sätta
fröna i jorden för att så småningom få dem att gro
själv har jag inte satt nått ännu
och det är ovanligt!
Men, var inte oroliga
jag hinner och kommer att göra det
dessutom har vi fått riktigt kallt väder nu med 15 minus i morse 
så inte behöver jag oroa mig för att fröna blir dåligt stratifierade inte...fniss
Ha en skön fredag med mycket mys!
ja, och fredags Fys (sofia )
Kram på er alla!
Ullis

3 kommentarer:

  1. Såg i nya Västerås STA-programmet att du kommer till oss och har föredrag. Det ser jag verkligen fram emot!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Det är ju alltid roligt att träffa likasinnade och att vara den som berättar kan vara än mer spännande?!Jag är också på väg in i STA Västerås så vi kanske ses där? Upptäckte först idag att du skickat vidare en utmaning till mig och jag säger tack, men nej tack. Jag bjuder hellre på mig själv i liveversion:)

    SvaraRadera
  3. Ja det skall bli kul att du kommer till oss i Laxå. Västerås har jag varit 2ggr med gubben när han visade bilderna som jag tagit ifrån vår trädgård.Där är alla så jättetrevliga . Han brukar skoja om att han är en föredragshållare som håller sig med egen fotograf.
    Ing-Marie

    SvaraRadera