torsdag 23 februari 2012

så fort gick det....

.... och plötsligt var snön borta och fram trädde en gräsmatta
synd att säga att den är riktigt grön men det är iaf annat än snö
våren kom på ett dygn!
Nu skiner solen och det är 8 grader varmt
igår låg snön i nästan hela trädgården endast
högst upp mot terrassen, nedanför thujahäcken som snön var borta
men 
idag är det nästan helt snöfritt i trädgården...



Jag var ju helt enkelt tvungen att springa ut i trädgården
efter ett dygns jour vilket innebär inomhusjobb och mestadels i ett 
operationsrum utan fönster 
det kändes fantastiskt att få gå en sväng i trädgården,
 utan att pulsa i snö
lyssna på fågelsång och vända min vinterbleka näsa mot solen
och då 
plötsligt fick jag syn på dem:
under hagtornsträdet mellan gamla vissna löv...

 årets första snödroppar
där stod de
och strålade som solen
lite yrvaket minsann...
 
 sen fick jag se att krokusarna minsann oxå var på gång
och jag bara ler....

 kanske dröjer det inte länge innan isen på dammen går upp
och grodorna börjar kväka...
Underbart!
Nu ska jag ta och hoppa in i duschen
för sen bär det av till Laxå
där jag ska hålla ett föredrag om mina träd och buskar 
så alla som har vägarna förbi Laxå ikväll kl 18.30
i centralskolan matsal
är hjärtligt välkomna!
Ha en trevlig kväll!
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Skojar du? Ser det ut så hos er nu?
    Här ligger snön meterdjup, jag tror jag flyttar söderut!
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Oj, sånn vil jeg ha det også. Det er faktisk ganske lite snø her i år, men det er rundt en meter tenker jeg.

    SvaraRadera
  3. Så heldig! Det smelter her også, men vi har ikke kommet så langt nenå. Gleder meg til vår!

    SvaraRadera
  4. Ja det är våren...som har kommit igen...

    Vilken härlig trädgård du har är det om den du föreläser?

    SvaraRadera