lördag 25 februari 2012

Härlig dag

Igår var jag och C, en go' vän till hufvudstaden
en shopping-tur och en umgås- så- vi- hinner-prata-tur
Vi hade supertrevligt!!! Tack C!
Lite shopping blev det;
var ju tvungen in i Weibullsbutiken på Sveavägen och kolla
in pelargon och fuchiasticklingarna från Rockdala

Naturligtvis följde några med hem...
men 'bara' fem stycken 
vilket var ganska bra då trängseln redan är stor i fönstren...
Dessutom köpte jag en lampa
en som jag gillade skarpt!
Köpte den inte direkt utan funderade under dagen
det är så tråkigt att bära på en stor kartong hela dagen
men vi gick tillbaka fram emot eftermiddagen
och då köpte jag den, det var den sista
så jag hade tur, dessutom monterade de ihop den 
och det gick jättebra att bära den då!
Jag är SÅ nöjd!!!
Gick länge och beundrade blommorna på Hötorget
alla tulpaner, rosor och färdiga blandbuketter

 Men eftersom bussresan är på drygt 2 timmar 
och det brukar vara så trångt 
köpte jag ingen bukett...
ångrar mig lite...!
Igår fick jag sms att jag har ett paket att hämta;
mina objektiv till kameran har kommit
så idag ska jag hämta ut det:
Hur spännande som helst
ska ut och fota sen!!!
Här är det riktigt vårväder, lite blåst men solen strålar
och termometern visar 6 plusgrader
Jag har slängt sängkläder i tvättmaskinen och tänker ha premiär sen:
för vår det är det när man hänger ut tvätten på tork!!!
Finns inget som luktar så gott som lakan som hängt ute och torkat!
Hoppas ni får en fin vårdag!
Kram till er alla!
Ullis

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger på alla blommor på Hötorget. Låter som om du hade en riktig toppendag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Affären på Sveavägen låter riktigt intressant. Ska lägga det på minnet :-)) Härligt att hänga ut tvätt..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det må jo være det nærmeste du kommer himmelrike.
    Hygg deg og god helg.
    Klem Marit.

    SvaraRadera
  4. Du fyllde ögonen med roligheter förstår jag, förutom det som följde med hem:) Och torkväder lär det ju vara i morgon också med den utlovade blåsten. Jag hänger nog också en omgång ute för det är som du säger - torkväder = vår!

    SvaraRadera