onsdag 22 februari 2012

Bokrea

Hej raringar!
Jag gillar när vindarna och plusgraderna gör så att snön smälter
min gräsmatta har blivit synlig
visserligen bara litegrann men man skymtar den
nedanför terrassen!
Småfåglarna sjunger för fullt, 
tror de oxå längtar till våren!
Idag börjar bokrean och jag har (naturligtvis)
gått igenom handlarnas listor,
lite besviken; inte så mycket trädgårdslitteratur
missförstå mig inte, det finns en del trevliga böcker
men jag har dem ju redan!!!
Hittade dock en bok som lades till beställningen:
Susanna Roséns 100 Pioner

(bild från Adlibris. 65 kr tyckte jag var helt ok)
Några deckare följde oxå med...)
Hinner nog inte göra något besök på någon bokhandel idag
men kanske senare i veckan...?
Måste ju få berätta...
jag har beställt 2 nya objektiv till min älskade kamera
visst är det konstigt,
köpte kameran förra sommaren och tyckte den var super!
Det tycker jag fortfarande men...
mina krav har blivit större!
Vill ju kunna ta riktiga närbilder
och
vyer- vidvinkelbilder....
Så, jag har slagit till både på ett macroobjektiv och ett vidvinkelobjektiv
ska bli så kul när de kommer!!!!
Längtar!!!
Nu ska jag dra igång med dagens beting
sen blir det ett jourpass!
Må bäst ni rara och tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Dom hade lite bokrea i matvaruaffären där jag handlar. Det följde med en bok om LCHF-kost hem. Ska försöka ta mej till en riktig bokhandel också.
    Bokrea är skoj!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!

    Vet du, nu har posten kommit och det var som julafton att få ett paket och så där utan någonting! Tusen tack! Zinkasken är jättegullig och just nu står den på vita skåpet i fin-entrén i gott sällskap av gamla mjölkakannan.

    Ingela i Åhus

    SvaraRadera