lördag 17 augusti 2013

Vilken kväll

Hej go' vänner!
Har haft ett dygns jour, vaknade inatt av att det slog på rutan...spöregn! Men se det var ett minne blott, när jag slutade kl 4 nu i em sken solen från en så gott som klarblå himmel. Skyndade mig hem och ut i trädgården. 
Ogräsrensning som avkoppling är perfekt. Omkring mig fladdrar fjärilar förbi, pausar på rudbeckian...
Liljan Stargazer fyller halva trädgården med väldoft.... Stoppar man näsans den håller man på att storkna, bäst att avnjuta på lite håll....
Skulle behöva skära gräskanter oxå...men den vitbrokiga benveden; Euonymus emerald'n'gaity är en perfekt marktäckare! Borde ta sticklingar av den igen, gjorde det får några år sedan med väldigt bra resultat.... Hm, det är mycket man 'borde' göra, synd att tiden aldrig räcker till till alla 'borde'....
Zebragräset är väldigt vackert nu, när solens strålar glittrar mellan stråna,
Miscanthus sinensis 'zebrinus' med gula zebraränder....läcker!!!
Nu ska jag fortsätta rensa, ha en super härlig lördagskväll...njut av sommaren som ännu inte släppt greppet...!
Det är jag så glad över....
Kram på er alla och tack för titten!
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar