onsdag 7 augusti 2013

Att inte kunna lita på folk...

Hej!
 Idag är jag sur och irriterad!! Har ju renoverat på vår glasveranda och var till Bauhaus och pratade med en trevlig tjej. Förklarade att jag hade ett obehandlat björkgolv på en inglasad altan och ville måla golvet mörkt. Hon rekommenderade då en lasyr och dum! som jag var gjorde jag som hon sa och köpte lasyren. Målade på och enligt burken skulle det ta 4 timmar tills det var dammtorrt och efter 10 timmar kunde man måla en andra gång för mörkare färg. Efter ett dygn var det inte torrt, nu har tre dygn gått och det är ffe inte torrt! Rent av fuktigt! Läste noggrannare på burken och där står att färgen rekommenderas till tryckimpregnerat trä som varit ute och påverkats av vind, luft och vatten i några år....!!!
Känner mig lite smått lurad! På mitt obehandlade björkgolv var det helt fel med lasyr...har nu tagit golvmoppen och helt enkelt skurat bort färgen...nästan allt försvann! 
Så här såg det ut efter jag laserat... snyggt och som jag tänkt mig...


Nu ser det ut så här... jag har skurat bort färgen med moppen...
Suck, inte som jag tänkte mig precis...! Nu får det torka sen blir det till att slipa, målartvätta igen för att sen måla med riktig färg! 
Trodde man kunde lita på att försäljare på ett så stort varuhus visste vad de pratade om och rekommenderade saker som är lämpliga för ändamålet...
Jaja, sånt är livet...
Bara ta tag i saken och göra om och göra rätt...!!
Bäst jag sätter fart!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Ja det är sorgligt att man inte kan, men jag hade nog kontaktat hennes chef, för någon slags ersättning, det blev ju en massa jobb...

    Vilken fin damm i din header den gör mig lyrisk, jag ät ju i planeringsstadiet för en damm, dvs övertala min man att vi ska ha en,, din bild gillade tom han , jag tackar för go inspiration. ha en go vecka mvh Monica

    SvaraRadera
  2. Men fyy så trist! Jag skulle också göra som Monica skrev...kontakta hennes chef! Så där får det inte gå till!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt! Bra att du delar med dig av detta så att man tänker 2 gånger innan man köper nåt liknande! Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera