fredag 2 augusti 2013

Vatten över huvudet

Hej go'vänner!
Nej detta inlägg handlar inte om sköna bad och härliga dyk utan om fönsterrenovering! Har nämligen tagit tag i vår glasveranda, med gammalt handblåst glas och miljoner spröjs...! De ska målas både på in och utsida, några rutor är spruckna så de ska bytas ut. Sedan kittas för att tillslut målas! Just nu känns det som jag tagit mig 'vatten över huvudet'! Varmt som attan är det, men jag klagar inte! Kan absolut skrapa färg och måla i bikini...;) 

Pardörrarna har vi haft på renovering hos en snickare, sen har jag målat dem. På denna gavel återstår bara att skära bort fogskummet och sätta dit dörrlister!

Nu skrapar jag alltså fönster, totalt är det fem sådana här med 31 rutor i varje...mycket spröjs alltså...!!
Bara köra på, har ju semester nästa vecka oxå... Måste jag ju hinna klart på!
Var faktiskt till stan i morse, träffade en blivande brud och la en blomsterbeställning till hennes bröllop som är nästa lördag. Och jag har fått äran att binda buketten...!!! Så kul!
Passade då på att köpa färg till golvet på glasverandan, just nu är det ett massivt björkgolv som är fläckigt och fult, och jag köpte en mörk lasyr.... Blir det inte bra så lägger vi ett klickgolv ovanpå sa maken lite skeptiskt när jag valde kulör... Vi får väl se hur det bli... Jag tror det blir läckert!!! 
Nähä, dax och fortsätta med galenskaperna, må bäst och tack för titten!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar