söndag 11 augusti 2013

Regn och åska

Har avlöst varann under dagen. Jag som hade planer för trädgården.... Det kliar i fingrarna, för nu vill jag igång med det nya woodlandpartiet. Men istället har jag varit inomhus, målat lite lister i glasverandan, tagit reda på tvätten och rensat garderober...! Hörde nånstans att det som man inte använt de senast tre månaderna skulle rensas bort... Jag följde inte riktigt det rådet men en hel del rensades dock ut!


Nu sitter jag och njuter på glasverandan, en spännande bok, kaffe och några tända ljus medan regnet öser ner...
Ganska mysigt faktiskt!
Ogräset i trädgården finns ju kvar och förutsättningarna för att jag ska lyckas med delningar av perenner och flytt av div träd och buskar ökar genom regnet... 

Försöker verkligen hitta det positiva med nederbörden....! Ha en fin kväll, så hoppas vi på åtminstone uppehåll imorgon... Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar