torsdag 22 augusti 2013

Oväntat besök?


Mina små flaskor har fått sällskap av hortensia, rudbeckia och en rosenkvist..!
Rart blev det på bordet på glasverandan!
Ibland vill jag ha maffiga buketter och ibland bara så här...

Vi har haft ett härligt sensommar väder nu denna vecka, jag har inte riktigt kunnat njuta av det, åkte nämligen på en förkylning i början av veckan och har mest varit inne med feber, halsont och ihärdig snuva. Nu börjar det ge sig, men snuvan är envis, tur det finns nässpray annars skulle jag inte kunna sova!

På tal om att sova, här ett par nätter har jag hört något skrika i trädgården sent på kvällarna. Och någon eller några har bökat och hållit på i mina torvblockskanter...trodde det var nån fågel, men nu har vi sett fler spår....
Grävlingar har varit i farten och grävt efter mask borta vid ladan, naturligtvis är det de jag hört och som rotat och förstört torvblocken!
Hade ju besök för nått år sedan och ställde då ut fälla i trädgården... Den förblev tom! Trots div förslag med vad vi skulle agna den med. Nu tror jag inte ens jag ids låna fällan igen...ja det vill säga om det inte blir värre än så här förståss...!
Såg att en rhododendron blommar om...sååå söt den är! 
Annars njuter jag av att jätteblåbären håller på att mogna! Supergoda är de...!
Ha en fin torsdag alla rara, kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar