lördag 7 april 2012

Ångest

nej, snö

jag vill inte...
hm, undra om jag startade trädgårdandet för tidigt
jag menar, jag har ju hunnit klippa ner och tagit bort allt skydd i rabatterna
planterat nytt och om, gräva ny rabatt...
å nu, värsta bakslaget
(trodde väl inte att vi skulle klara oss men jag ville slippa detta!!!)

Nu får jag ångest, tänk vad kallt det ska vara för mina sötnosar ute
i trädgården, de som kommit så långt...
nu dolda under snötäcke!
Usch, fy och tvi...
Ser visserligen på termometern att solen värmer bra så förhoppningsvis tinar 
det vita bort snabbt.

Jag hade iaf inte hunnit ställa ut växterna som kom från
Borealis, tur var väl det med tanke på kylan och snön
nu står det en låda inomhus med fina grejer;
 Vad sägs om;
Betula grossa, clethra barbinervis, Malus orientale, Clematis viorna,
Callicarpa aff. japonica, Stachyurus chinensis samt en Dicentra cuccularia Pink Punk
De får nog stå inomhus ett tag till, 
hoppas de fixar det...
jag får nog göra som med sommarplantor sen
ni vet, bära fram och tillbaka för att avhärda dem...
Jaja, den dagen den sorgen.
Nu ska jag iaf fixa till lite påsk här hemma
sen en sväng till affär'n innan det blir påskmiddag med släkten!
Hoppas att ni alla får en fin och glad påsk!
Kramar till er alla!
Ullis

5 kommentarer:

  1. Nej men usch och fy vilka hemska bakslag!
    Hoppas att alla växter som redan har tittat upp ur jorden klarar sig väl.

    Önskar dig en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk!!

    Vi slapp snön idag men i går vaknade vi med snö på backen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att din trädgård klarar av bakslaget!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Frohe Ostern.
    Hoffen wir das die Pflanzen das überstehen.
    bei uns ist zwar kein Schnee aber gestern hatten wir
    minus 4°C.Scheint alles gut gegangen zu sein. Heute in der Sonne habe ich Bienen gesehen.
    wir drücken die Daumen.
    Schöne Ostern

    SvaraRadera
  5. Påsken är lång, jag hoppas du hinner njuta både mat, familj och trädgård:)

    SvaraRadera