söndag 29 april 2012

trillium

Go'morron!
Nu har de slagit ut, eller iallafall två av mina olika trillium sorter
de är så läckra!




 I ett av mina surjordspartier har jag en liten söt oxalis
den blommar för fullt just nu...

 Sambucus 'Black lace'
håller på att slå ut
gillar den mörka färgen på bladen
 Brevid flädern står en Carya Cordiformis
den ha rhäftiga gula bladknoppar...
snygg kontrast till fläderns mörka blad
 Clematis är en underbar klättrare,
med olika sorter kan man få blomning i stort sett hela säsongen
ovan är det en frösådd alpina med knopp i

Å detta är en Clematis med namn 'Columella'
det är en väldoftande skönhet!
Igår hann jag med en hel del ogräsrensning
dessutom städade jag ur växthuset, grävde ur den gamla jorden och
jordförbättrade. Så nu är jag redo för plantorna som
jag beställt från 
tiden och orken har inte funnits för att fröså tomater, gurka och paprika
i år, så alternativet blev att beställa 'färdiga' plantor
på nätet! Ska bli spännande att se hur de är...
Nu går jag ut i min kära trädgård...
där finns det alltid lite att göra!
Ha en skön söndag
och så passar jag på att önska er alla en skön valborg!
Må väl, Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Lite avis på dina Trillium...
    mina har försovit sig eller rent av flyttat.
    Ann.

    SvaraRadera