fredag 20 april 2012

Snöglopp

Usch och fy, vilket tråkigt väder vi har
bara några plusgrader
snöblandat regn 
och jag som planerat att hinna med en heldel i trädgården
innan jag går på jour i eftermiddag
känns inte alls lockande att gå ut...
Växterna i trädgården trotsar i vilket fall som helst vädret
(fast de har ju inte så stort val...)
Knoppar överallt....
häftigast idag är Aesculus hippocastanum 'lacinata'
denna hästkastanj som på sommaren ser ut att ha blivit angripen av
något slags ohyra

 Liksom halvuppätna blad
så läcker!!!
Usch nu är det snöglopp ute
Nä, hör ni detta är ju för tråkigt
tror att jag går ut och målar fönster till växthusbygget
ja, det gör jag!!!
(hm, det där kunde ju missförstås...
jag står i garaget och målar... inte utomhus!)
Ha en fin fredag med mycket fredagsmys
Kram Ullis


1 kommentar:

  1. Ja, fy vilket skitväder vi har. Inge trevligt för jag vill oxå ägna flera timmar åt min lilla trädgårdsplätt, men se det blir inget med det så länge detta väder råder. Trevlig helg!//Helen

    SvaraRadera