torsdag 26 april 2012

doftar vår

Hej vänner!
Kom precis hem efter ett jourpass
igår när jag åkte var det vår i luften
idag när passet är avslutat faller ett riktigt vårregn
det doftar verkligen vår
våt jord, koskit (ja, bondgården en bit bort gödslar gärdena...) och vårregn
gillar det... trots att jag egentligen ville ha fint väder så jag 
kunde fortsätta med fönstermåleriet...
men, jag får väl ta tag i städningen inomhus 
som har blivit lite åsidosatt sista tiden...
Men innan dess; en sväng i trädgården
vad har hänt sen igår?
Massor!!!
 Rodgersian har tittat upp

 Presidentsippan har knopp

 Hyacinten woodstock blommar

 Den variegerade kaprifolen har vecklat ut sina läckra blad
som är trefärgade; vitt, grönt och rosa...
Me Like!


 En annan häftig blad-grenfärgskombination
bjuder lönnen: Mikawa Yatsubuosa på...

Och rabarberna har minsann fått fart...
snart blir det premiär-paj!!!
Ha en skön torsdag alla rara
tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder, den där kaprifolen var ju döläcker...finns den att köpa i handel och vad heter den?

    Ha det gott/ Ulrika

    SvaraRadera
  2. Kaprifolen heter "carneval"/ ullis

    SvaraRadera
  3. Trodde i min enfald att vi bodde på ungefär samma breddgrad, du och jag. Men ack, vad jag bedrog mig! Du har ju fått riktig vår medan min trädgård fortfarande hukar sig.
    Såg ditt inlägg hos mig med Hedemorahönan. Jag brukar få över 100 kycklingar per år, lite väl många orkesmässigt, men mina hönor är otroligt ruvvilliga. Har ännu aldrig blivit kvar med kycklingar efter att jag själv har "försett" mig. Alltid kö av köpare. Men om du inte har någon med genbank närmre dig kan jag "lägga in" dig i min kö. Maila mig så får vi höras mer.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera