onsdag 11 april 2012

Positivt tänkande

Hej go'vänner!
Just nu känns det som om hösten är här istället för vår och värme
visserligen har termometern tagit några kliv uppåt
men fortfarande saknar jag den där riktiga vårvärmen...
Dessutom har det fortsatt att regna så något ute-arbete har det inte blivit
Men 
Jag försöker att tänka positivt
regnet som har kommit kunde ju faktiskt ha kommit som snö
och det hade minsann varit riktigt förödande
för växterna i trädgården
(jag menar, det hade ju typ varit ett par dm då...)
Nu vet jag att växterna mår bra av regnet och tjälen minsann släppt helt!
Positivt tänkande...!
Min man har hämtat fönstren som ska bli mitt nya växthus idag

tjoho, så nu är det inte helt katastrof om det fortsätter med regn och rusk för 
jag kan ju stå i garaget och måla fönster...
vita ska de bli!
 
 Man ser att det faktiskt händer saker i trädgården
Den röda lungörten blommar förfullt
visserligen lite dränkt....men vad gör det?
 Dårörten har oxå knopp

 Liksom druvflädern

 Överallt poppar det upp perenner, ovan är det riddarsporrar...

 Vippramsen är på gång
det är så kul att se allt som dyker upp!
 På vår tomtgräns rinner det en liten bäck
tack vare det myckna regnandet är det full fart just nu
här har jag planer på en rhododendron plantering

Men det dröjer nog ett tag innan det blir gjort...
finns ju fortfarande gräsmatta kvar 'inne' i trädgården...
men det känns riktigt bra att ha mark kvar som går att planera...
Hoppas att ni alla får en fin kväll!
Kram Ullis

1 kommentar: