tisdag 24 april 2012

Himmel så svårt

det är att kitta fönster
tur att inte alla 28 rutorna behöver kittas om,
de flesta är faktiskt helt ok
och behöver 'bara' målas...
men de ska ju målas 2 gånger
och jag har bara hunnit 8 fönster nu ikväll...
Och bara en omgång!
Detta kommer att ta några dagar!
Hoppas att det kan få vara 'målarväder'!

 Körsbärsbenveden
Euonymus planipes grönskar..
ser ni blomknoppen?
 Syrenen 'Aucubaefolia' har stora knoppar
ännu syns det inte att bladen är 'fläckiga'...

 Lärken Diana är så fin
visserligen är bilden inte den bästa
men kanske att ni ser att grenarna är 'vågiga'
Salix helvetica, ullsäljen knoppas
snart är den helt täckt av silverfärgade videkissar....

Måste få berätta nått,
var ju ute tills alldeles nyss
och kanske är det så att någon granne har köpt hund
eller oxå hörde jag vargen yla...
det finns ett vargrevir bara en halvmil härifrån
'Hasselforsvargarna'
Har ju aldrig hört någon varg yla förrut
däremot har vi sett spår på tomten...
Lite häftigt och mäktigt var det
(med reservation för att jag kanske är 'tokfel ute och det var en hund....)
men ändå!
ha en finfin kväll!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Hej och hå, kitta fönster borde man ju göra...men jag har inget sista datum så jag väntar nog till det blir varmare. Vargyl har jag faktiskt hört, men det var många år sedan. En underlig, på gränsen till overklig upplevelse eftersom det var nära fullmånsken samtidigt.Något som definitivt stannar i minnet.

    SvaraRadera