tisdag 17 april 2012

april, april

jo, nog är det april alltid
och med det: aprilväder
igår kväll var det strålande solsken och 8-10 grader varmt
i nästa stund hade temperaturen sjunkit och en rejäl hagelskur färgade 
trädgården vit. Nu har solen tittat fram och smält bort det vita
tackochlov...
Hoppas att det blir bra väglag ikväll, har ju satt på sommardäck på bilen
och ska till och från Västerås... en liten tripp på 15 mil enkel resa ikväll
(jaja, rätt ska va' rätt... det är ju inte jag som bytt däck... utan maken min, så nu vet ni!!)
 Vill helst ha barmark och slippa överraskas av snö och drivis...

Ute i trädgården händer det saker...
 En doftande Clematis vid namn 'Collumella'
slingrar sig uppför portalen och in i min tysklönn;
Acer pseudoplatanus atropurpureum.

  
 En clematis alpina 'George'
gillar starkt dessa fantastiska klättrare
man kan inte få för många...

 Glad är jag att trädpionen överlevt...
den är liten men naggande god!
Paeonia mlokosewitschii är oxå på gång
den svavelgula blomman är väl värd att vänta på!
Ha en fin dag, 
kanske vi ses i Västerås i kväll?!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Lycka till med föreläsningen! :-) Kram, Leila

    SvaraRadera
  2. Nä clematis kan man inte få för många av :-)
    Tyvärr jag har mailat Zetas men de hade inget namn på primulan.Den var ett tillfälligt inköp de gjort finns ej i ordinarie sortiment.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera