måndag 16 april 2012

Finputs

Go'kväll!
Lite i senaste laget... 
men jag finputsar lite på föredraget jag ska hålla imorgon kväll i Västerås...
Många bilder har det blivit och jag har svårt att välja ut dem jag ska visa
har liksom en förmåga att bara fortsätta...fortsätta...fortsätta
men jag måste ju begränsa mig
Jag vill ju inte att folk ska tröttna på mig och mina bilder...
Ute i trädgården fortsätter våren med stormsteg
överallt tittar nya växter upp
blad och blommor slår ut och jag bara njuter
egentligen skulle man vara hemma och ute i trädgården
jag har alltså inte riktigt tid att jobba känns det som
vill ju inte missa något
vill vara där och hälsa alla 'välkommen tillbaka' efter vinterns mödor

 Nysrot, veratrum nigrum har tittat upp

 Sanguinaria canadensis multiplex är spektakulär när den dyker upp
knopparna ser lite vulgära ut
och bladen virar den runt sig som en filt...

 Rosens blad har vuxit, dax att beskära men
var är björkens musöron?
 Pärlhäggen, prunus grayana har blomknopp

 Dillpionens rufsiga kalufs

Druvflädern bjuder på ett färgsprakeri
de mörkröda bladen står i läcker kontrast mot blommans limegröna...

Igår blev det lite trädgårds arbete, jag rensade lite
klippte ner en del och dessutom blev det lite förflyttning av lite träd
och buskar som 'hamnat  fel'
det är tur att det mesta faktiskt går att flytta på 
och nu är det utmärkt att göra det
det som är viktigt efteråt är att vara noggrann med vattning.
Idag blev det bara en sväng i trädgården med en vild valp
Boss vill mest springa
han är inte som tjuren Ferdinand som ville sitta och lukta på blommorna...

 Sen gick vi in, men det är minsann inte lätt att fånga honom på bild

 Fart och fläkt är det som gäller,
uppmärksamhet och lek är viktigt...

Det är som att ha en liten bebis igen...
men ack så mysigt det är!
Nu ska jag ta kväll....
Må bäst och tack för att ni tittar in!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Underbara knoppning!Om makterna vill och bilen håller så ses vi i morgon i Västerås:)

    SvaraRadera
  2. Jag tar med mig en kudde att sitta på så ta med dig många bilder! Ser fram emot ditt föredrag i morgon.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera