onsdag 4 april 2012

Ledig dag = trädgårdsdag!

Hej raringar!
Idag är jag ledig, hela dagen är vikt åt trädgården
underbart!
Kanske att jag kan komma ifatt lite nu, ligger ju efter pga min sjukdomsvecka...
Har tänkt klippa ner perenner, beskära lite både här och där...
samt börja gräva kanter. Vet inte om det är för hårt fortfarande med tanke på 
att det varit minusgrader inatt igen, men fram emot dagen borde det allt gå att fixa till
fina kanter. Behöver åka och skaffa hem mer täckbark 
att lägga mellan gräskanterna och torvblocken oxå...
Hm, får nog inga problem med att fylla denna dag!
Måste ju städa ur växthuset också...
snart dax att 'sätta igång' där!!!
Vad gör ni i trädgården nu?
Tänkte visa ett blomstöd som jag fått av Mats
vad tror ni om 'blomman för dagen' i denna?
Andra tips på vad man kan ha för klättrare i den...?
Nu väntar kratta, sekatör och skottkärra på mig...
Ha en finfin dag och tack för att ni tittat in!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar