onsdag 18 april 2012

utflykt och inköp

Hej raringar!
Först av allt vill jag tacka er som kom och lyssnade på mig igår kväll i Västerås,
vilken härlig förening ni har!!!

Och lite avundsjuk blev jag ju på era planerade resor till Ahnby och Linuddensplantskolor...
oh, jag vill oxå åka...
Kul att få träffa några bloggerskor irl!!!
 

 Igår på väg till Västerås stannade vi till i Köping hos Per Burger
man kan ju liksom inte passera där utan att titta in...
Hittade ovanstående Kråkbär där;
Empetum Nigrum, tyckte det var SÅ läckert....
det inhandlades tillsammans med Hostan Wolverine


 Idag har jag varit till Östansjö plantskola för att köpa mera torv...
det går åt typ hur mycket som helst...

 Extrapris på ett jätteblåbär: 'Bonus' (ja, det hette 'Bonus')
 129:- härdigt till zon 5
ner i kassen....
Extrapriser är skoj, köpte faktiskt 2 st uppstammade körsbär oxå
149:- styck...
De ska planteras i mina höga zinkkrukor som jag har på terrassen
tror att det blir fint...

 Mycket fint fanns det... 
kunde gått i flera timmar där och titta


  

 Denna lilla drake tyckte jag var så söt....
men man kan ju inte köpa allt?!





 På hemväg stannade vi till i en gårdsbutik; 
Ankis magasin
 Även hon hade rea; 20% på allt i butiken...
så burken i plåt och
 blomlådan fick följa med hem... 127:- tillsammans
definitivt bra pris!!
Anser att jag gjort riktiga fynd idag...
Me Like!
Ha en finfin dag
Kram Ullis

5 kommentarer:

  1. burken skulle jag gärna ha//Britt

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad härligt att få strosa runt i en handelsträdgård och hitta nya spännande växter att köpa.
    Kråkbäret var supersnyggt och P. 'Kojo.no-mai' vet jag är jättefin eftersom den växer i min trädgård, dock som buske.
    Fina fynd även i gårdsbutiken!

    Önskar dig en trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  3. Tack för igår, det var många sötnosar på dina bilder.Och nu blev de alltså ännu fler.Så kul med lite billiga växter också denna årstid!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt och inspirerande föredrag du bjöd på igår! Tack och tack. Och jätteroligt att träffa dig lite snabbt också. Ett ansikte till din fina blogg. Så nu blev jag än mer nyfiken på din trädgård.
    Visst är det härligt att göra fynd och hitta trevligheter som man bara måste ha. Alltså, en rätt lyckad utflykt, kan jag tro.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd du gjort.
    Man blir riktigt glad när det är extra pris på någo som man vill ha.

    Lycka till med växterna

    Gunilla

    SvaraRadera